Фаталните катастрофи с кипърския "летящ хладилник" и с колумбийския самолет МД-82 върнаха кошмара
от непредвидимите инциденти във въздуха
"Вероятността някой от четящите тази статия да попадне в самолетен инцидент е 1 на 11 милиона, докато вероятността да загинете при автомобилна катастрофа е 1 на 8 хиляди", пише чешкият всекидневник "Млада фронта" дни след фаталния полет с "Боинг 737" на кипърската чартърна компания "Хелиос", който се разби край Атина. 121 души, 48 от които деца, загинаха в "летящия хладилник" минути след презареждането в Атина. Той пътуваше по редовната линия на "Хелиос" Ларнака - Прага. Най-невръстната жертва бе на 4 години.
В късния неделен следобед десетки хора на летището в Ларнака очакваха със свити сърца информация за инцидента. Някои загубиха цялото си семейство. "Загубих 5 свои близки - плаче жена на видима възраст около 50 г. - Дъщеря ми и внуците ми. Виновните да си платят."
Така 3 седмици преди 4-ата годишнина от атентатите срещу Световния търговски център страхът от летене отново скова света.
Според първоначалното разследване висящ проблем с вентилационната система е предизвикал катастрофата, която според хора от компанията е била логична при сериозните технически пропуски при поддръжката на самолетите й.
"Хелиос" е собственост на базираната във Великобритания туристическа агенция "Либра Холидейс". От Лондон, както и от Ларнака, където е офисът й, твърдят, че самолетът е бил в изправност, когато е излетял за Прага.
Пилотите са на обратното мнение и дори отказаха да се качат на борда на следващия ден.
Световните медии цитираха служители на "Хелиос", които казват, че само седмица преди инцидента температурата е паднала рязко по време на полет и пасажерите се топлили с одеяла. През декември 2004 г. трима пътници влезли в болница след разхерметизиране и извънредно кацане в Ларнака.
Засега са налице само думи, но не и доказателства. Аудиосистемата в пилотската кабина не може да се възстанови, а "черните кутии" също са силно повредени.
Пилотът, който е бил германец, алармирал за проблем с вентилацията скоро след излитането. Не се знае обаче защо не е приложил стандартната процедура - да си сложи кислородна маска и да предупреди пътниците.
Всички екипажи преминават през сериозен тренинг как да се справят в подобни ситуации. Капитан Мервин Граншоу, който пилотира "Боинг 737" от 8 години, твърди, че катастрофата е наистина необяснима. Случаите на разхерметизиране са изключително редки и не са фатални. "Не мога да си обясня какво е станало".
Пилотите на военните самолети, които последвали боинга след загубата на контакт с него, разказват, че пилотът и помощникът му били в неестествена поза върху пулта. Двама други членове на екипажа, вероятно стюарди, се опитвали да възстановят управлението. Един от тях е бил с диплома за пилот. В това време от мобилните телефони на пасажерите летели sms до техни близки, в които те им съобщавали, че в салона е ледено студено
-50оС, и няма въздух.
В Кипър настъпи тридневен траур, а властите започнаха криминално разследване на инцидента - главният прокурор на Кипър Петрос Клеридес издаде заповед за обиск и изземане на документацията на "Хелиос", която продължи полетите си, твърдейки, че са безопасни.
Франция също скърби. Тя загуби 152-ма свои граждани в катастрофа на самолет на "Уест карибиън еъруейз" с полет от Панама до остров Мартиника. Той се разби на 650 км от Каракас. Спекулациите за причината за инцидента - от отравяне, през терористичен акт, в крайна сметка се сведоха до техническа неизправност на двигателя. Пилотът предупредил за проблеми и с двата двигателя към 3 часа сутринта местно време и 10 минути по-късно изчезнал от радара. От самолета модел МД-82 и от боинга останаха само опашка и обгорели части, а страхът от летене се материализира.
Катастрофите-загадки
Необяснимите самолетни катастрофи са редки, откакто през 60-те години т. нар. "черни кутии" стават задължителна част от самолетното оборудване, пише The Times. Всички големи самолети имат две "черни кутии", които записват информация по над 500 технически показатели. Разговорите в пилотската кабина с продължителност 30 минути и други звуци от нея се записват отделно. Трагедии като тази с кипърския "Боинг 737" и венецуелския МД-82 за пореден път поставят въпроса защо самолетите падат и как ефикасно да се гарантира безопасността на пътниците. От няколко години производителите на самолети търсят начин да се създаде система за видеоконтрол в пилотската кабина. В историята на съвременната авиация от последните 50 години има няколко подобни инцидента, чиято причина е неясна.
"Юнайтед еърлайнс"
"Юнайтед еърлайнс"
"Мертайм сентрал еъруейс"
KLM
"Бритиш йигъл интернешънъл еърлайнс"
"Пан американ"
"Ай ер Индия"
"Аерофлот"
"Ю Ес Ей Еър"
|
02.02.2012 05:43
Несмотря на то, что наша страна является одним из крупнейших производителей и экспортеров природного газа, далеко не везде есть возможность подключения к централизованной сети газоснабжения. Даже в Ленинградской и Московской областях есть еще немало мест, куда не проведены газопроводы. Именно там часто строятся загородные дома, коттеджные поселки и промышленные объекты. Однако это не означает, что новые дома и коттеджи придется топить по старинке углем или дровами. Для того, чтобы обеспечить их «голубым топливом», достаточно обратиться в нашу компанию и заказать монтаж системы автономного газоснабжения.
<a href=http://www.gazovoz.com/index.php?id=1938>газгольдер 4600 с высокой горловиной</a>
<a href=http://www.gazovoz.com/faq.php>сколько квт в сжижином газе</a>
<a href=http://www.gazovoz.com/faq.php>сколько метров должно быть от заправки до дома</a>
<a href=http://www.gazovoz.com/index.php?id=98>емкости для хранения пропана</a>
18.10.2012 10:22
18.10.2012 23:59
19.10.2012 06:53
20.10.2012 04:59
20.10.2012 06:56
20.10.2012 23:24
21.10.2012 13:31
22.10.2012 03:37
22.10.2012 18:42
22.10.2012 23:21
23.10.2012 23:26
24.10.2012 06:53
24.10.2012 07:42
24.10.2012 20:50
25.10.2012 06:23
26.10.2012 05:30
05.11.2012 21:48
06.11.2012 03:10